czwartek, 13 listopada 2014

Muzyczny Przegląd #6-7

     Może i nie udało mi się zebrać podwójnego, ale te parę więcej piosenek jest! Tak więc, oto link do playlisty: klik . Tym razem jest stylowe pomieszanie z poplątaniem :)

1. The Cat Lady OST - Lily of The Valley
 Dość prosty, ale naprawdę, naprawdę klimatyczny soundtrack. Wspa-nia-ły. Tak samo jak gra, z którego pochodzi.

2. Genitorturers - Public Enemy
 Dość żywe, i w sumie... nie mam pojęcia co o tym napisać... Ma jakiś taki specyficzny styl, ale tak przyciąga do siebie, że aż chce się tego słuchać.

3. Sólstafir - Fjara
  Islandzkie, z klimatem, no i po prostu... piękne. Kocham to, uwodzi stylem i wykonaniem, oraz samym... językiem wykonania. Lubię islandzki. Ma w sobie to coś... Zdecydowanie jedna z najlepszych piosenek tego zestawienia.

4.  Therion - Asgard
 Co nie znaczy, że nie ma już dobrych, bo są. Jak na przykład to. Aż się sama sobie dziwię, że dopiero teraz poznałam ten zespół, bo nie jest taki znowuż nieznany. Świetna gitara, ciekawy wokal, wszystko sprawia, że brzmi ciekawie i naprawdę dobrze.

5. From Ashes to New -My Fight
A tutaj rzecz, która mi się tak sobie podoba, zupełnie nie w moim stylu, ale złe to nie jest. Dobre też nie.

6. Alter Bridge - Ties that Bind
 Faaajne. Faaajne. Dobrze wykonane i dość pozytywnie nastawiające, chociaż niby nic specjalnego w sobie nie ma, ale... dobre jest.

7. Woods of Ypres - I Was Buried In Mount Pleasant Cemetery
Nie spodziewałam się, że tego będę słuchać, ale... Co z tego, jak jest po prostu dobre? Klimatyczny wstęp na fortepianie, ciężka gitara i pasujący do całości wokal. Smutny utwór, ale przy tym piękny...
 8.Carousel FortySeven - Tiffany is a Whore
Pierwsze wrażenie - WTF? Drugie, trzecie i czwarte było takie samo... Ale nadszedł refren i doszłam do wniosku, że złe to nie jest. A nawet chwytliwe.

9. Anathema - Regret
Powolne, przez praktycznie cały czas, mało mocnej gitary, ale mimo to klimat i moc jest.

10. Symphony X - Paradise Lost
Piękne, piękne... Niesamowite.Bardzo klimatyczne i czarujące, to wszystko dzięki instrumentalowi...

11.  Judas Priest - Dreamer Deceiver & Deceiver
Trochę klasyki, również w powolnych, smutnych, lecz pięknych klimatach. Jest świetny wokal i gitara. Jest długie i wspaniały instrumental sam. GE-NIA-LNE!

12. Horytnica - Karczma pod Starym Dębem
W zupełnie innych, wesołych klimatach, i to polskie. Ale wokal jest świetny, ma taką moc... Całość wypada świetnie, spokojnie można posłuchać dla uśmiechu.

13.  Sanctuary - Future Tense
 Sanctuary w ich pierwotnym stylu, czyli... dobrym. Ma w sobie to coś, a wokale są świetne i charakterystyczne.

14.Dream Theather - Forsaken
Znowu coś smutnego, teraz jednak gitara towarzyszy nam przecz cały czas i jest chwytliwa, o ile można tak powiedzieć. Wokal dobrze się wpasowuje, a całość jest po prostu... piękna.

15. Shinedown - Sound of Madness
Klimat ma już dość pogodny, nawet jeśli nie jest o tak pogodnych rzeczach. Ale wokal jest mocny, a riffy chwytliwe.

16.  Spoken - Tonight
 Muszę powiedzieć, że jest zaskakująco dobre, jedyną wadą jest jak dla mnie to, że wokalista śpiewa zbyt mało rozpoznawalnie, ani energicznie, ani... no, po prostu tak nijako. Ale całość brzmi dobrze, a najlepiej fragmenty, gdzie jest cała gitara.

17. Swallow the Sun - Falling World
 Dobry doom zawsze w cenie, a to właśnie takich dobrym doomem jest.  Mocna gitara, cichy wokal, mający w sobie, to coś, co sprawia, że całość ma przygnębiający klimat i nie wiem, może to tylko ja, ale wydaje mi się, że daje radę wychwycić w utworze iskierkę nadziei...
18. Mumford & Sons - Broken Crown
 Idziemy sobie od tych metalów, teraz coś z delikatną gitarką w tle i delikatnym wokalem, ale również smutnawe w klimacie... Słuchając tego, czuje melancholię, ale całość mimo wszystko ma trochę magiczny wydźwięk, a to wszystko dzięki wspaniałemu podkładowi.

19. Emily Browning - Sweet Dreams
Cover piosenki, którą pewnie wszyscy znają, trudno jej nie znać, ale ta wersja jest szczególna... Ma w sobie tajemniczość, wokalistka ma piękny głos a partie instrumentalne, dość długie zresztą, są piękne...

Może za dużo więcej nie było, ale było! Jakościowo różnie, ale pojawiło się parę naprawdę świetnych utworów. Do następnego posta, komentujcie, jak już weszliście i to przeczytaliście!

2 komentarze:

  1. Tyle pięknych melodii :D Jakiś czas temu sama prowadziłam Przegląd Muzyczny, jednak tylko z muzyką polską. Umarł on jednak śmiercią naturalną. Ale wiesz co? Właśnie dałaś mi motywację, żeby do niego wrócić :)
    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał, czuję się dumna, że komuś motywację dałam! Dziękuję i zapraszam do zaglądania na mojego bloga :)

      Usuń

Jak już poświęciłeś/aś chwilkę, żeby to przeczytać, to zostaw po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota i pokazuje mi, że kogoś jednak obchodzą moje wypociny ;)