środa, 15 października 2014

Muzyczny Przegląd #3

Oto jest czas na trzeci przegląd... A w tym przeglądzie postarałam się zebrać bardziej urozmaicone... Starałam się, wyszły soundtracki i metal/rock. Przynajmniej nie sam metal :3 Chociaż jest też parę innych rzeczy... No nic, zapraszam! Oto link do playlisty: klik
1. Shiki OST - Day and Night




Zaczniemy wprowadzającym, klimatycznym soundtrackiem z anime "Shiki" (swoją drogą świetne i klimatyczne, polecam). Co tu dużo mówić - spokojny i klimatyczny, jeden z najlepszych kawałków soundtracka z tego anime (chociaż całość jest świetna, naprawdę się wybijało podczas oglądania).

2. Maksim Mrvica - Croatian Rhapsody
Teraz nie soundtrack, ale też instrumentalne, z naciskiem na pianino - chociaż każdy instrument jest tu ważny i całość dobrze się równoważy, wprowadzając baśniowy klimat.  Nie zanudza przy słuchaniu całego.Naprawdę dobre, polecam. Skrzypce + pianino to naprawdę świetne połączenie.

3. Ivan Torrent - Icarus
Jak sugeruje tytuł filmiku na youtubie, to jest epickie. Bo jest. Na dodatek wokal także wprowadza w klimat. Zaczyna się spokojnie, a potem już tylko lepiej...

4. Witcher Soundtrack - To Arms
Króciutki, ale wspaniały soundtrack z Wiedźmina. Dość energiczny i naprawdę oddający klimat, jedyną jego wadą jest to, że... jest za krótki.

5. Requiem for a Dream Theme
 Teraz absolutny klasyk, czyli soundtrack z filmu Requiem dla snu. Niestety, nie oglądałam, ale kiedyś go muszę obejrzeć. Ten kawałek jest po prostu... genialny. Jednocześnie spokojny, niepokojący oraz energiczny, epicki. Wbija się w umysł. Arcydzieło.

6. Adrian von Ziegler - Nocturnus
Instrumentalny utwór skomponowany przez niezależnego twórcę, ale to nie znaczy, że gorszy od tych mainstreamowych. Klimatyczne organy oraz sam początek.

7. Wicker park - The scientist
Dla odmiany coś łagodnego i spokojnego,  z filmu, ale już z wokalem. Niby nie ma w tym nic specjalnego, a jednak jakaś magia jest.

8. Akiko Shikata - Umineko no Naku Koro ni
Jest to jedyna piosenka, której się nie dało włożyć do jednej z dwóch kategorii... Więc dałam po środku... W każdym razie naprawdę świetna, chociaż za pierwszym razem może się nie spodobać, dobrze sobie posłuchać parę razy.

9.  Crom - My Destiny
Tym razem już teoretycznie metal, praktycznie lekka piosenka z gitarami, w spokojnym nastroju.  Znowu znajduję zespoły, których nikt nie zna, a są dobre... Chociaż tutaj tak średnio zgrywa się wokal z gitarami, to całość sprawia dobre wrażenie.

10. Corevalay - Slowly
Od samego początku wiadomo, w jakim nastroju będzie piosenka - nie zmienia się on, jest powolny, nieco monotonny, ale nie przygnębiający. W przypadku słuchania tego na dłuższą metę może znudzić się jednostajność, ale jest ładne. Bardzo ładne.

11. Alice in Chains - Your Decision
 Niby mocniejsze brzmienia, ale jednakże mam dzisiaj nastrój i wybieram te spokojniejsze piosenki, takie jak ta. Ładna jest, spokojna, mająca urok.

12. Flowing Tears - Breach
Nadal spokojne, ale już mocniejsze. Pierwsze zderzenie z tym zespołem, ale bardzo udane. Wokal ma klimat, całość się wyróżnia - pozytywnie. Niebanalna melodia i emocjonalny wokal. Polecam.

13. Blind Guardian - Nightfall
Długo nie mogłam się przekonać do tego zespołu, mimo, że był klasyką. A dzisiaj przesłuchałam sobie album Nightfall in Middle Earth. I jest dobrze, a ta piosenka, również spokojna, jest bardzo urokliwa i klimatyczna.

14. Sanctuary - Exitium
Nowy album Sanctuary zbierał zarówno krytyków, jak i fanów - z tego powodu, że po prostu... jest w innym stylu, niż reszta płyt tego zespołu. Mi jednak cięższy styl, zachowujący jednak swoją indywidualność, podpasował. Dobre.

15. Disturbed - Criminal
 Po przesłuchaniu tego kawałka i zorientowania się, że jest uznawany ten zespół za Nu Metal, zaczynałam wątpić w swój gust, ale najwyraźniej jest wyjątkowo dobry Nu Metal. Chociaż nie jest to najlepsze, to jednak wciąga, na dodatek się rymuje i dzięki temu jest dość melodyjne i dzięki temu głównie to lubię. Inne piosenki tego zespołu to praktycznie to samo, tylko z innymi wokalami, więc mogłam wybrać którąkolwiek, bo jedna starczy, żeby znać wszystkie, ale wybrałam tą.

No i ... taki był dzisiejszy przegląd. Troszkę chudo pod względem jakościowym, ale nadal są dobre rzeczy, więc mam nadzieję, że podobała wam się playlista! A jeśli nie, to dlaczego? Napiszcie tylko, a ja wezmę pod uwagę waszą opinię! Komentarze naprawdę mnie uszczęśliwiają...

Następny post to będzie recenzja Starcia Królów, a potem filmu, tylko jeszcze nie wiem, który obejrzę, więc się zobaczy... Dobranoc!

2 komentarze:

  1. Człowieku proszę, jak ktoś (np. ja) komentuje Twoją notkę, odpowiadaj na jego blogu, bo inaczej za cholerę może nie trafić drugi raz (i znowu jak ja) [a trafiłam dzięki mojemu postowi w grupie]. Taka mała uwaga. Tak na marginesie - od kiedy piszesz bloga i to Twój pierwszy czy nie?
    Notka ciekawa, tylko szkoda, że aktualnie nie mogę niczego z tego posłuchać, więc może później. ;-;
    Pozdro, http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jego blogu? Nigdy się z czymś takim nie spotkałam... Szczerze mówiąc... No, ale cóż, dam znać na twoim blogu. Ja mam taki prosty sposób - zakładka "Blogi" w przeglądarce i zaznaczam sobie te, które skomentowałam i które lubię. Odpowiedź na marginesie - bloga piszę już, wychodzi na to, 3,5 tygodnia albo coś koło miesiąca, i w sumie mój pierwszy, bo choć miałam kiedyś zamiary, to zawsze kończyło się na spróbowaniu napisania pierwszej recenzji :D Ale teraz już w miarę dobrze leci.
      Dzięki, a co do posłuchania, to kiedyś sobie posłuchasz :D

      Usuń

Jak już poświęciłeś/aś chwilkę, żeby to przeczytać, to zostaw po sobie ślad! Każdy komentarz jest dla mnie na wagę złota i pokazuje mi, że kogoś jednak obchodzą moje wypociny ;)